

Pracownicy Urzędu Gminy wzięli udział w szkoleniu z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej
Blisko trzydziestu pracowników Urzędu Gminy w Goleszowie wzięło udział w szkoleniu z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla kadry w urzędach obsługujących organy ochrony ludności oraz w innych urzędach, jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego i organach jednostek pomocniczych gminy.
Celem szkolenia zorganizowanego w związku z nowymi obowiązkami wynikającymi z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, było przygotowanie naszego urzędu do efektywnej realizacji zadań w tym m.in. wykrywania potencjalnych zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o nich, a także komunikacji kryzysowej i funkcjonowania urzędu w stanach nadzwyczajnych. Szkolenie obejmowało część teoretyczną, a także praktyczną, w której zastosowano m.in. studium przypadku i instruktażu. Za organizację szkolenia, które w dniach 16-17 czerwca odbyło się w Akademii WSB w Cieszynie odpowiadał dr hab. Marek Walancik, prof. AWSB.
- Profesjonalne szkolenie to najlepsza inwestycja w pracowników urzędu, którzy zdobytą wiedzę mogą wykorzystać w praktyce w przypadku wystąpienia ewentualnego zagrożenia na terenie Gminy Goleszów. - komentuje Sylwia Cieślar, wójt gminy Goleszów.
Szkolenie miało także na celu zwiększenie świadomości roli, jaką pełni samorząd w krajowym systemie bezpieczeństwa. Nowe przepisy wymagają nie tylko aktualizacji procedur, ale także nowego podejścia do planowania i koordynacji działań na poziomie lokalnym.